Gyllerogatan 1
233 51 Svedala
Kundservice
Vard: 09:00-12:00

Prislista & Villkor

Prislista och försäljningsvillkor

Nedanstående priser och villkor gäller till dess nya presenteras på fastighetsteamet.se eller som längst till 2025-12-31

PRISLISTA 2025-01-01
Generellt timpris för:
Fastighetsskötare / Servicetekniker under 2025 är 440:-/h exkl moms  ( 550:-/h inkl moms )
Servicebil debiteras på varje order med 275:- exkl moms   ( 344:- inkl moms )
Påslag på material & entreprenörsfakturor: 15%
Andra priser kan gälla beroende på tecknat avtal eller annan skriftlig överenskommelse.
Komplett prislista mailas över till registrerad kund, på begäran via mail till kundservice@fastighetsteamet.se

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR 2025-01-01
Försäljningsvillkor mailas över till registrerad kund, på begäran via mail till kundservice@fastighetsteamet.se

Ett utdrag ur ovanstående försäljningsvillkor:

Då en beställnings genomförts, har man med automatik godkänt samtliga priser och villkor rörande den beställda tjänsten.

Alla beställningar som inkommer till vår kundservice går efter principen att beställare är betalare såvida inte informationen finns att tillgå i form av fastighetsägarens insända gränsdragningslistor eller att han/hon meddelar annat direkt till oss via mail, brev eller telefon.

Vid fysisk faktura tillämpas faktureringsavgift om f.n. 50:- inkl moms.

Om ROT-avdrag: Vi på Fastighetsteamet hanterar ansökan om ROT-avdrag åt dig och gör direktavdraget på din faktura – det innebär att du som kund bara betalar mellanskillnaden direkt till oss. Vi tar ut en administrativ kostnad för ROT-ansökan på 69:- inkl moms

Vi gör ett preliminärt ROT-avdrag på din faktura, men det är Skatteverket som i slutändan avgör om avdraget godkänns eller inte.
Om Skatteverket avslår hela eller delar av ROT-avdraget – oavsett anledning – förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund det belopp som inte beviljats. Det är du som kund som ansvarar för att de formella kraven för avdraget är uppfyllda.

Löpande timdebitering gäller för alla arbete. Vi debiterar faktisk körtid till & från arbetsstället samt även tid för uthämtning av material hos leverantör. Kostnader för parkeringsavgifter debiteras alltid kunden.

Allt material köps in hos våra ordinarie grossister och all debitering sker löpande i enlighet med leverantörens bruttoprislista, såvida annat pris inte överenskommits skriftligen vid beställning. Leverantörsfakturan kan ej begäras ut av kund.

Garanti lämnas på allt material & arbete i enlighet med materialleverantörens villkor. Maximal garantitid är 12 månader. För att garanti skall gälla får beställaren inte ha modifierat installationen.

Beställt material kan innan montering avbeställas till en returavgift om 20%. Specialgods/beställningsvaror går ej att avboka.

Om garanti skall åberopas förutsätter det att kunden bereder FTAB tillträde för åtgärd.
Vi påbörjar garantiåtgärd inom 3 arbetsdagar från anmälan per telefon till kundservice.
Vidare gäller att kunden inte själv eller genom ombud låtit ändra eller modifiera i installationen.

Ingen garanti lämnas på varesig arbete och/eller material om kunden själv köpt in material eller delar därav.

Vid telefonsamtal till Jourtelefon på icke arbetstid, och då ärendet ej är akut, äger FTAB rätt att ta ut en adm. avgift av uppringaren.

Anmärkningar mot faktura skall göras inom 8 dagar från fakturautskrift och skall alltid göras skriftligen via brev eller mail.

Fullständiga villkor finns tillgängliga på begäran via mail till kundservice@fastighetsteamet.se